Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Monday, December 19, 2011

Koleksi Peribadi

Assalamualaikum..

Sekadar mencatat untuk kenangan peribadi.. Sebolehnya, semasa mengandung, lagi-lagi anak pertama ni, aku nak kenangan yang terbaik. Mestilah kan, semua ibu nak macamtu. Salah satunya, my latest collection..

 Dari kiri mengikut pusingan jam: (1) "Amalan Ketika Mengandung & Setelah Bersalin, serta Panduan Menamakan Bayi", (2) "Kisah Para Nabi & Rasul", (3) "Diari Hamil", (4)"Yassin untuk Ibu Hamil" dan (5) "Bakal Ibu; Panduan & Penjagaan"

(1) - Kak Lin, my officemate yang bagi pinjam once dia tahu aku pregnant. Dia memang simpan buku ni, dan akan bagi pinjam pada sesiapa yang dia tahu mengandung di office tu. Thanks Kak Lin.. =) Nanti i pulangkan ye. Hehe.
(2) - Kami beli ni demi baby. Sejak dengar ceramah ustazah dulu, dah pasang niat nak beli. Walaupun tu buku untuk kanak-kanak, tapi orang dewasa pun sesuai baca. Kisah nabi dan rasul diceritakan dalam ayat yang mudah. Niat kami, nak bacakan pada baby dalam perut ni bila baby dah mula boleh mendengar. Sekarang ni baby dah boleh dengar, insyaAllah.. Nanti ayah balik kita dengar ayah bercerita ye, baby! =)

(3) - Yang ni darling husband belikan masa dia out station ke Bangi dulu. Dah lama aku cari buku diari ni. Dalam ni aku catatkan segala yang berlaku setiap minggu. Tapi tak lah catatkan secara detail. Ringkas-ringkas je.. =)

Gambar scan yang pertama.. Week 7. 
Baru nampak degupan jantung baby je masa ni.. =)

(4) - Yang ni, pemberian sahabat lamaku dari sekolah dulu, Hidayah. Thanks sangat-sangat sebab bagi buku yang sangat berharga ni. InsyaAllah, akan sentiasa diamalkan.. Aku juga doakan dia, dapat jadi ibu. She lost her baby twice. Dia kahwin sebelum aku, tapi masih belum ada rezeki. Baru je menjalani d & c beberapa hari lepas..

(5) - Yang ni aku beli sebab murah dan banyak sangat info untuk ibu hamil dan penjagaan after bersalin. Dengan harga RM7.50, macam-macam maklumat boleh dapat. Ada juga perkembangan bayi dari minggu ke minggu, macam yang kita tengok dekat babycenter tu. 

Mungkin lepas ni akan tambah lagi bahan bacaan berkaitan. InsyaAllah..



6 comments:

~LeeyanaRadhi~ said...

yeay shas da start berblog smule...lame tgu update dr shas.. hihi =)

semoga shas dan baby baek2 aje.. :)

Mrs Azhar said...

leeyana, hehe mmg byk benda nk tulis, tapi takde mood lg. ni dh masuk minggu bz lak. time kasih mendoakan.. =)

ciksuen said...

kite pong ade diari hamil~ hehe

PUAN THALHA : said...

wah. siap ada diary lagik tu. kelas. kite tak de. harapkan buku merah tu jelah. hee ;)

Mrs Azhar said...

ciksuen & thalha, ada diari br best, blh tuls mcm2. dlm blog mcm terhad sikit. hehe

Nora Karim said...

tulis jgn tak tulis... tu semua akan jadi memori yg paling berharga tu... take care tau!

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D