Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Wednesday, November 10, 2010

ISO Audit...

Salam....

Bila sebut ISO Audit, semua orang tahu apa yang akan terjadi, apa yang semua orang perlu buat. Work instructions, ISO procedures, documentations, bla bla bla.. Isk. Selama ni aku berdebar setiap kali ada audit berlangsung. Tak kira la Internal Audit or SIRIM. Tapi kalau SIRIM confirm la debaran berganda-ganda.


Baru-baru ni Audit SIRIM dah lepas, minggu ni berlangsungnya Internal Audit kat kolej. First time, hari ni nama aku sangat laaa bertuah untuk diaudit. Hohoho. 3 orang auditors, yang sorang tu terkenal dengan ketelitiannya masa mengaudit. 

Dah la aku orang pertama kena panggil. Bilik tu pun sejuk sangat.. Masa opening, auditors cakap yang audit akan dijalankan pukul 10am sampai 2pm. Kalau tak puas hati, diorang nak audit sampai la pukul 4pm. 

Tapi.... Alhamdulillah.. Aku diaudit tak sampai setengah jam. Semua ok, attendance pelajar ok, teaching plan pun ok (pagi tadi baru aku mintak APD sign. Haha!), consultation pelajar ok, supporting documents pun ok.. Bila auditors cakap "You're done!", aku dah relieved.. =) Tapi tak berdebar sangat pun masa kena audit tu.. Cuma sejuuukkkkk je..

Overall.. Alhamdulillah.. =)

0 comments:

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D