Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Tuesday, February 1, 2011

Jom Kita Sama-sama Doakan..

Salam..

Sekarang ni heboh sana sini tentang banjir yang agak teruk di sesetangah tempat. Kat luar Malaysia pulak, tentang kekecohan yang berlaku di Mesir. Aku nak komen banyak sangat pun takut ada fakta-fakta yang bercanggah. Masa blogwalking ada jumpa satu artikel, so terasa nak share di sini..

Mesej yang didapati daripada Facebook salah seorang pelajar Malaysia di sana:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salam Ariff, saya Nadia, a student in Egypt.

Ariff, kini saya berada di Malaysia kerana pulang untuk winter break, but when I got home, the condition in Egypt somehow got worse about the Hosni Mubarak thingy. Ramai yang sangka keadaan kat sana adalah okay, mengikut kata Jabatan Penuntut Kaherah Mesir dan Kedutaan Malaysia di sana, but there are parts that they don’t know:

Di tempat saya Mansoura, people got killed on the streets, houses are getting robbed and they are aiming to attack Malaysian students. There are about 6000 prisoners on the streets! Pelajar kita di Alexandria dirogol, airport dibakar dan anggota polis tidak lagi menjalankan tugas mereka.

Kita memohon supaya kerajaan Malaysia memandang serius hal ini. Bukan sahaja di Mansoura, malah di seluruh Mesir keselamatan rakyat kita terancam.

Segala update berkenaan keadaan di sana boleh dibaca melalui blog Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita

Jika ada cadangan di luar sana untuk membantu kami mendapatkan perhatian kerajaan Malaysia, sila hubungi Nurul Nadia Binti Md Zin di 017-3193923 begin_of_the_skype_highlighting              017-3193923      end_of_the_skype_highlighting

Atau melalui:
Facebook: Nuvul Nadiva Dizavch
Twitter: DyyaDizarch
Blog: Nadia-ism
YM: nadia_mdzin2001@yahoo.com

Please let all Malaysians know about this. I will do the same but I need your help too especially to all the bloggers out there. May Allah save our citizens there.

- Nadia
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sumber: sini

Sama-sama kita doakan keselamatan mangsa-mangsa banjir di Malaysia dan mangsa krisis di Mesir. Semoga Allah melindungi kita semua. Amin...

2 comments:

E K A said...

wani...kenapa derang nak attack student malaysia...eka tau yg mesir tgh dilanda krisis.tp tak tau apa puncanya.harus mengoogle ni...ketinggalan jaman betoi...

eMMe said...

same2 doa..student2 kite kat sane selamat pulang ke tanah air...kite mampu berdoa, berserah segalanya pada Tuhan yg maha kuasa.

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D