Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Wednesday, December 26, 2012

Menjelang Januari 2013.. Risaunya hati..

Assalamualaikum..

Lagi beberapa hari nak masuk tahun 2013. Ada sesuatu yang aku tengah risaukan sekarang ni.....

Hani Qalesya pun lagi beberapa hari genap 8 bulan. Di usia 7 bulan lebih sekarang ni, Hani dalam fasa nak berdiri. Hani cuma pernah meniarap dalam 3 kali macamtu je, lepas tu dia duduk. Sampai lah sekarang, Hani tak meniarap. Kalau meniarap pun sekarang dia akan bising panggil orang suruh angkat. Sakit dada kot. Hehe.

Itulah Hani Qalesya. Tak meniarap pun, terus duduk. Sekarang daripada duduk dia sibuk mengesot, dan sibuk nak berdiri, paut-paut kat sofa, meja, macam nak berjalan tu. Kalau duduk atas katil, dia akan gerak ke tepi, jenguk ke bawah macam nak terjun katil. Berderau jantung aku. Tak takut tinggi rupanya Hani oiii.. Phewwww~~ Tak tahulah Hani nanti akan merangkak ke tak.. 

Gigi pun belum ada. Cuma ada nampak putih pada gusi bawah dia, sebelah kanan, macam nak keluar gigi. Hani jugak suka sangat masukkan dalam mulut hampir semua benda. Bila cakap 'no, no, no', dia tak jadi masukkan, dia sengih. Tapi itu cuma untuk beberapa saat. So terpaksa la ibu monitor barang-barang sekeliling Hani yang akan masuk ke mulut tu. Yang peliknya, teether Hani tak suka, benda lain suka..

Ok sekarang ni yang aku risaukan, mulai bulan depan, kami terpaksa hantar Hani ke taska.. ;( Berat sangat hati aku sebenarnya nak hantar dia pada orang lain. Sebab sebelum ni kan sejak dia umur 2 bulan, mak aku yang jaga. Tapi Nekma Hani tu nak pergi umrah, insyaAllah awal Februari nanti.. So terpaksa la carikan taska untuk Hani. Dah ada pilihan kami, taska tu aku yakin sebab ada 2 orang office mate hantar baby diorang ke sana, ok. Kalau cerita pasal kes-kes baby kat taska ni banyak sangat dengar yang buruk-buruk kan, so aku takut sangat. Taska ni insyaAllah, aku dah pergi dengan darling husband, satu hala nak ke pejabat aku, tempat pun baru lagi, baby pun dia ambik tak ramai..

Walaupun aku yakin, aku tetap risau. Hani sekarang dah kenal ahli keluarga terdekat dia, dengan orang yang dia tak biasa memang dia tak nak, memang dia nangis mula-mula. Lagi pulak kalau orang tu cakap kuat sikit depan dia, contohnya macam ''E eh comelnyee headband dia.. Alaaa comel comel meh sini, meh kat auntie.... ''.. Haa memang nagis la Hani. Hani ni dia cuma nak kalau orang tu senyum, cakap lembut-lembut je dengan dia.. Kalau lelaki, kebanyakannya memang dia reject terus. Lagi-lagi kalau lelaki tu badan besar, berjambang, kulit gelap, nangis kuat la Hani jawabnya. Haha. Teringat masa aku pergi supermarket, depan pintu supermarket, aku dukung Hani, baru je masuk ada staf lelaki tu senyum kat Hani, dia tak cakap apa pun, senyum je sambil aku lalu tu, tapi Hani nangis sampai merah muka. Dah la dia kalau nangis merah habis kening hidung muka semua. Hihi si manja aku tu...

So harapnya kat taska nanti dia tak la nangis sangat-sangat. =( hari-hari aku berdoa dipermudahkan semuanya, semoga Hani dapat biasakan diri kat tempat baru dia nanti. Lama tu nak tinggal setiap hari 8 am sampai 6 pm. Sob sob :'(


"Hani sayang.. Nanti jangan nangis ye sayang.. Ibu tinggal Hani kejap kat school, Hani main dengan kawan-kawan ye.. Hani good girl kan...Balik kerja ibu cepat-cepat pergi ambik Hani ye.. Hani tunggu ibu tau'.."

3 comments:

Mila@Rimbun said...

Comelnyer hani... kalau aunty jumpa pun mesti nak cubit2 pipi dia hihi, mesti nagis lagi kuat

Nora Karim said...

alahai kesiannya nak kena dok taska dah hani... tak pe la... nak buat macam manakan... akak doakan agar semuanya dipermudahkan...

eh wani... mmg ada anak yang akan skip proses rutin... normal bila dia tak niarap then trs nak berdiri... heheh

Mrs Azhar said...

mila@rimbun, tq.. hehe

k.nora, makin dekat hari nk hantar dia ke taska, makin manja pulak dia.. ibu dia dh ngs dh ni.. huwaaaaaaaa rs nk benti kj jek..!!

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D