Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Wednesday, May 22, 2013

Doa Selamat & Hani Qalesya's 1st Birthday Party

Assalamualaikum..

Hani Qalesya genap setahun on 9 Mei 2013, tapi kami hold celebration untuk Hani sebab weekend tu parents dan adik-adik ke Terengganu.. 18 Mei 2013, Alhamdulillah, akhirnya tercapai hasrat nak buat majlis doa selamat dan sambutan hari lahir untuk Hani. Kami sekadar menjemput keluarga dan kawan-kawan terdekat je.. Lagipun ni first time buat makan-makan di rumah sendiri.

Majlis dimulakan dengan doa selamat pukul 3pm. Abah yang uruskan jemputan orang masjid. Penuh jugak la ruang tamu rumah dengan kehadiran orang-orang yang tolong buat doa selamat untuk Hani Qalesya. Semoga diberkati.. Amin...

Mood Hani hari tu ok je, walaupun tak lah happy sangat sebab dia cuma tidur pagi tu je dalam sejam. Tengah hari sampai petang tu tak tidur, ada jugak la sayang aku tu menguap beberapa kali masa jamuan. Menu yang aku sediakan tempah adalah pulut kuning dengan gulai ayam, bihun goreng, apam aiskrim, apam polka dot, cream puff, dadih, buah-buahan dengan mashmellow celup coklat. Kek ada dua, satu kek pandan layer (tempah dengan azira), satu lagi my homemade 100% real fruit cake. Hehehehe. Puas hati sangat dapat sediakan kek buah tu, dah lama aku impikan. Beria-ria aku beli buah-buahan tu semua tau. Hehe.

Goodies bag ada dalam 20 pcs je aku sediakan untuk kids, dan 20 pcs untuk orang masjid + saudara mara. Dalam goodies bag macam biasa la letak makanan / jajan. Simple je, aku buat pun malam-malam bila Hani dah tidur..

Happy Birthday sayangku Hani Qalesya. Ibu & ayah doakan Hani membesar dengan sihat (insyaAllah), Hani jadi insan yang berguna untuk agama, bangsa & negara, dan yang paling penting Hani jadi anak yang dapat doakan ibu & ayah di sana nanti ye sayang.. :') 
Tersenyum sayang ibu ni lepas orang nyanyikan lagu birthday untuk dia. Dia tengok edible image atas kek tu, tersenyum sambil geleng-geleng kepala tengok gambar newborn baby. Hani, itu Hani la tu masa baru keluar dari perut ibu..


Left: Kek pandan layer with edible & figurine. 
Right: 100% fruit cake made by me ;-)



Comel kan?? Sebaya ni, lahir 2012. Nanti darjah satu sama-sama, ibu dengan umi dok compare exam results anak masing-masing.. Huhu..
My birthday girl busy check hadiah birthday. Excited! =)

Ini lah dia hadiah-hadiah yang Hani dapat. Alhamdulillah.. Terima kasih sangat pada yang bagi. Hadiah kat tengah ada nombor plate 'HANI' tu tak boleh tunggang lagi, kaki Hani belum sampai. Hehehe. Terima kasih ye Makya & Umi. Kuda tu tok ayah Hani bagi, walker tu mummy bagi.. Stroller pink ada baby tu Pok Edi Hani bagi, walaupun orangnya tak balik, tapi ada tinggalkan hadiah untuk anak buah. Ada jugak teddy bear tak masuk gambar sebab hadiah tu dapat masa Hani dah tertidur kepenatan lepas dah habis majlis (thanks auntie Iza & uncle Tajudin)..

Alhamdulillah, Hani happy sangat. Aku dan darling husband pun bahagia je tengok anak dok sibuk belek mainan baru setiap hari. Hahaha. Malam-malam mesti nak tolak stroller baby dia keliling rumah sambil mulut membebel bercakap dengan baby, tekan-tekan buttons muzik dekat walker tu sambil joget-joget.. =)

Ohh. Tiba-tiba rindu sangat kat Hani!







6 comments:

m@m@yAyA said...

wow byk hani dpt toys yer..

apapun Happy Belated Birthday syg..Semoga jadi anak yang solehah yer..Amin

diary_ciknaa said...

comel2 tau adiah qalesya ni.. hp sayang..

Fai Nardir said...

happy belated birtday hani... akak, kek buah tu nampak sangat sedappp la. hehe.. share la resepi..

~ NANA ~ said...

HAPPY B IRTHDAY HANI!
BYK HADIAH DIA...HEHE

Julia Johari said...

Wooowww so gojes lah Hani...happy 1 year old ye dear...pandai buat kek buah :)

seharum kasturi said...

happy birthday hani ... kek2 tu mmg mengancam . bila anak sulung mmg selalunya ibu bapa excited sgt ...

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D