Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Tuesday, June 8, 2010

Kanak-kanak Dua Tahun Pandai Merokok

Salam..

Nak share dengan kawan-kawan, mungkin juga ramai yang dah tahu.

Kisah seorang kanak-kanak 2 tahun di Indonesia.. Kecik-kecik dah pun diajar merokok. Kesian! Pertama kali dia diajar mengenal rokok semasa berumur 18 bulan. Paling menyedihkan, budak tu dah ketagih dengan rokok.. Hmmm.. Tak dapat dibayangkan macamana masa depan dia, kesihatan dia..

 Semangat jugak badan budak ni..

Hisap rokok dengan penuh bergaya!
 Tengok tu, boleh lagi main tembak-tembak, dengan rokok kat bibir. Isk. Aku simpati betul dengan budak ni.. Dah la aku ni anti-rokok.






4 comments:

Sarah Abd Rahim said...

Agak sedih tengok budak kecik dah merokok cam ni. Tapi dalam masa yang sama (kalau diabaikan yang merokok tu tak sihat) macam comel plak tengok dia duk kat "kereta" dia ngan tembak air and rokok dia hehe..

Mrs Azhar said...

Sarah: Ye memang sedih kan. Mengenangkan masa depan dia nanti. Dia bukan tahu apa-apa pun. Tapi tu lah, memang comel pun. Chubby pulak tu. Hihi

::DaK KeCiK:: said...

aduh...sampai begitu sekali..

agak2 dekat malaysia ni ada x budak2 cam ni?

b.E.L.L.e said...

hye...im following ur blog. can we change link?? =)

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D