Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Tuesday, August 9, 2011

Krabi Honeymoon #7 [Night Market]

Assalamualaikum..

Alhamdulillah dah masuk hari ke 9 puasa. Alhamdulillah juga sebab masih belum meninggalkan puasa. Dan aku semakin mahir memasak tanpa merasa (dah nama pun puasa kan..). Hik hik.

Syukur juga, demam ku sudah kebah. Batuk juga semakin baik, dah tiada batuk-kering-tekak yang membuatkan aku muntah, menangis, tak tidur malam. Perit!

Ok, lama sangat rasanya tak sambung cerita Krabi ni. Tak habis-habis lagi. InsyaAllah aku akan habiskan sesegera mungkin. Bergantung pada keadaan sebenarnya.
Dah janji kan nak update tentang Krabi Night Market. 

Ni salah satu tempat wajib pergi kalau ke Krabi. Tapi, night market ni hanya pada hari Jumaat dan Sabtu sahaja kalau tak silap aku. Kami ke sana Khamis - Ahad, so dapatlah ke night market ni.

Biasanya kalau pergi ke sana, kita akan menginap di Aonang, sebuah pekan kecil tepi pantai. Tapi orang selalu sebut Krabi, macam aku lah, sebut Krabi Honeymoon. =) Krabi tu sebenarnya agak jauh dari Aonang.  But less than 1 hour la..

Alkisahnya, kami kan sewa 'Scoopy' masa di sana. Darling husband boleh pula decided untuk pergi Night Market tu naik Scoopy! Berpandukan peta besar, dan sedikit penerangan daripada tuan kedai sewa Scoopy tu, maka pergi lah kami mencari Night Market di bandar Krabi. Hasilnya, kami SESAT! Haha. Sebenarnya sebab darling husband pilih jalan lain (nampak sangat aku salahkan dia =D). Ada satu traffic light yang kami tak lalu, dan akhirnya tak tahu dah ke mana. Dah la jalan nak ke Krabi town tu lalu kampung yang gelap, bayangkan lah naik Scoopy pula. Akhirnya kami berpatah balik. Esoknya baru sewa teksi pula ke Night Market tu. Habis juga 100 Baht untuk minyak Scoopy (minyak kat sana mahal).

Sewa teksi (macam van kecil tu, tapi sana dipanggil teksi). Pemandu akan tunggu berapa lama pun kita nak shopping / meronda-ronda di pasar tu. kami pilih teksi merah ni (sebab dapat harga murah setelah tawar-menawar dengan pemandu dia). Ada warna hijau juga, tapi merah lagi cute. =)

Masa ni dah nak balik. Comel kan teksi ni? Kami duduk di belakang, layan angin malam. =)

Ni kawasan bersebelahan Night Market, Walking Street. Malam tu ada persembahan tarian dari budak-budak ni. Comel!

Gambar atas tu tempat jual ayam halal (macam percik), darling husband beli di sini. Sedap juga.
Gambar bawah pula, tempat aku beli kebab. Sedap sangat kebab dia! Kakak tudung putih sebelah kanan tu pandai cakap melayu. 

Ini? Tak tahu makanan apa ni. Warna menarik, tapi i don't think it's halal. 
Macam lembik-lembik je. Eeiii kembang tekak!

Aktiviti-aktiviti lain di sana. 
Overall, ok la dapat tengok suasana orang sana berjual-beli, lepak-lepak makan. Tak lah menarik sangat barang-barang dia, kami just beli kebab, ayam, dan personalized keychain. Tapi, tempat ni tetap harus dilawati kalau ke Krabi. Dan, paling penting jangan naik skuter pergi Night Market! =D

p/s: Aku rasa nak buat GA, hadiah dari Krabi. Ada yang berminat ke eh?


4 comments:

eKa said...

ada ada...eheheh...nak hadiah...nak pegi sendiri.tah bila zamannya

Lily said...

Berminat sangat la wani...GA honeymoon ke Krabi ke..ekekeke..guraw jer...tangan yang memebri lebih baik dari yg menerima wani..hehe...

Selamat Berpuasa..

Sayang wani...

~izan~ said...

yg lembik2 tu apa dik? akak ni selalu nk tahu kan hehe...

seronok jln2 tmpt org kan.

Mrs Azhar said...

eka, nak hadiah ye? hehe nnt la kalau ada rezeki, ada la..

HMA, insyaAllah.. slmt bpuasa jugak.. syg lily jugk.. =)

k.izan, ntah la wani pun xtau benda ape tu.. jln2 mmg seronok la k.izan.. tp xleh slalu sgt kang pokai. hehe

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D