Bahagia Hingga ke Syurga. InsyaAllah. Amin..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Solehah. InsyaAllah. Amin..

Wednesday, May 5, 2010

D.I.A.M

Salam..

D.I.A.M itu P.I.N.T.A.R ?

Pada aku, diam tak lah semestinya pintar. Tp kadangkala diam itu lebih baik dari berkata2. Aku pun memang 
sorg yg lebih suka diamkan diri (dlm kebanyakan keadaan lah).

Diam tidak semestinya membisu

Diam bererti memikirkan sesuatu

Tapi, kadangkala bila kita asyikdiam je, orang akan lebih tindas. Kena jugak bertindak. Manusia kan, bukan
senang nak cari yang sangat sabar. Memang lah sabar tu separuh sebahagian daripada iman.. Tapi kita cuma
manusia biasa..

Pengalaman aku sendiri.. Aku pernah difitnah. Oleh kawan sendiri.. Tapi takpelah. Aku yakin dengan Allah. Biarlah orang nak buat mcmana pun. Aku cuma DIAM, berdoa.. InsyaAllah..

Sama la kalau aku dicaci (yang aku tau la, yang aku tak tau mungkin lagi banyak).. Itu pun, aku DIAM jelah.. Walaupun hati pedih.. Lebih2 lagi orang yg mengata adalah orang yg terdekat.. Memang betul, lidah manusia lebih tajam dari mata pedang..

Kalau orang menghina kita, bukan kita terhina,

yang sebenarnya orang itu menghina dirinya sendiri.



Biarlah.. Sesungguhnya, DIAM adalah ibadah tanpa bersusah payah..



2 comments:

ElyaElmo said...

yang saya tahu diam itu mahu...:D
(tibe-tibe)

Mrs Azhar said...

ElyaElmo: ye.. itu jugak mungkin betul.. Tp dlm 1 keadaan je rasanya.. Diam tanda setuju.. =)Hihi

Post a Comment

Komen anda dialu-alukan.. Terima kasih daun keladi.. Lain kali datang la lagi.. =D